RECENZE Rise of the Ronin

Že je samurajských her jako šafránu, o tom není třeba dlouho hovořit. Za posledních pár let nejvíce vyčnívá skvělý Ghost of Tsushima, ale jinak je to celkem bída. Sám si roky pokládám otázku, proč například série Assassin's Creed nikdy plnohodnotně nezavítala na dálný východ, kam by stylově naprosto skvěle zapadala. Tuhle hozenou rukavici nakonec zvedli až vývojáři z Team Ninja (mají za sebou hry Nioh nebo Wo Long: Fallen Dynasty) jejichž Rise of the Ronin je velmi zajímavým mixem RPG, otevřeného světa s prvky Assassin's Creed.Rise of the Ronin se nicméně nesnaží o přímou kopírku Assassin's Creed nebo Ghost of Tsushima. Přináší vlastní příběh, jinou dobu, a hlavně se od samého začátku profiluje jako RPG. Klidně můžete úvodní hodinu strávit jen tvorbou postavy, přesněji řečeno nad

RECENZE Rise of the Ronin

Že je samurajských her jako šafránu, o tom není třeba dlouho hovořit. Za posledních pár let nejvíce vyčnívá skvělý Ghost of Tsushima, ale jinak je to celkem bída. Sám si roky pokládám otázku, proč například série Assassin's Creed nikdy plnohodnotně nezavítala na dálný východ, kam by stylově naprosto skvěle zapadala. Tuhle hozenou rukavici nakonec zvedli až vývojáři z Team Ninja (mají za sebou hry Nioh nebo Wo Long: Fallen Dynasty) jejichž Rise of the Ronin je velmi zajímavým mixem RPG, otevřeného světa s prvky Assassin's Creed.

Rise of the Ronin se nicméně nesnaží o přímou kopírku Assassin's Creed nebo Ghost of Tsushima. Přináší vlastní příběh, jinou dobu, a hlavně se od samého začátku profiluje jako RPG. Klidně můžete úvodní hodinu strávit jen tvorbou postavy, přesněji řečeno nad dvojicí postav. To proto, že začínáte s hned dvěma charaktery, mezi kterými se můžete libovolně prohazovat. Neřešíte přitom jen vizuální charakter postav, ale i jejich nadání a bojový styl. Hra vás nechá ozkoušet i několik typů zbraní, abyste si zvolili ty, které vám budou nejvíce sedět. Než se ale člověk naděje musí jednu postavu nuceně opustit a pokračovat dál jako solitér. Proč tomu tak je se ale nechte překvapit až při samotném hraní.

Příběh je zasazen do půlky devatenáctého století, kdy se z hlediska historie v Japonsku začal lámal chleba (období Edo). Po staletí uzavřené politiky Tokugawského šógunátu se tato země začala nuceně otevírat západním vlivům a docházelo zde k dramatickým změnám. Zároveň nabírá sílu boj o moc mezi zastánci konzervativního zřízení a těmi, kteří chtějí využívat západních vymožeností a žít moderně. Do takto rozklížené společnosti vstupuje vaše postava Ronina (samuraj bez pána, jenž může činit svobodná rozhodnutí), která začne ovlivňovat budoucí směřování celého Japonska.

Read more

jaká je vaše reakce?